Tuesday, April 13, 2010
door
Nick van Alst
Problemen..... Vaak kom ik tijdens mijn interim opdrachten
mensen tegen die gebukt gaan onder problemen.Nadere analyse laat
dan zien dat ze een heel scala aan problemen hebben die ze allemaal
even veel aandacht willen geven. Dit kan geen mens aan. Het is van
belang om je problemen eens op een rij te zetten en ze in te delen
in 4 categoriën: 1) problemen die niet urgent zijn en die
eigenlijk ook niet belangrijk zijn; 2) problemen die wel urgent
zijn, maar niet belangrijk; 3) problemen die wel belangrijk zijn,
maar niet urgent; 4) problemen die en urgent en belangrijk
zijn.
Hier komt het zogenaamde Eisenhower principe om de hoek: zaken
(problemen) die belangrijk zijn, zijn zelden urgent en zaken
(problemen) die urgent zijn zijn zelden belangrijk. Met andere
woorden: word je overspoeld met problemen, los dan eerst de
problemen op die en belangrijk en urgent zijn in plaats van te
proberen alles even veel aandacht te geven.
Waar doet dit aan denken..........juist! Time-management.
BMS verzorgt op maat gemaakte management trainingen op velerlei
gebied waaronder time-management. Klik hier
om meer informatie te vragen.